Quotes:

'Give a man a fish and he'll eat for a day, teach a man to fish and he'll eat for a lifetime'

Wednesday, October 13, 2010

PERJUMPAAN SYAWAL


Group Photo

CERITA 1 

Bulan Syawal tahun ini merupakan “Bulan Penyatuan” untuk aku,  tanggal 24-26 September 2010 aku dan keluarga berpeluang berkumpul dalam hari Keluarga RHAS (Famili Sebelah isteriku) yang kelima di Shah Resort Melaka. Pelbagai aktiviti menarik dilakukan atas inisiatif mereka yang prihatin. Perjumpaan melibatkan seramai lebih kurang 41 ahli keluarga dan bukan keluarga. 11 bilik Berjaya ditempah untuk 11 famili yang ada, 2 famili yang tak ada berehat di rumah masing-masing atas urusan masing-masing.
Cendol Time
Buat pertama kalinya juga aku melabuhkan joran setelah hampir TIGA tahun tak memancing. Walaupun tak dapat ikan tapi ‘Gosip’ pada malam tu amat bermanafaat buatku. Untuk pertama kalinya perjumpaan tahun ini tak ada program rasmi, semua ikut kreativiti AJK yang bekerja keras untuk membahagiakan ahli-ahli yang lain. Walaupun begitu, ia meriah dan yang penting budak-budak semua seronok bermain, dapat hadiah, dapat makan dan macam-macam dapat lagi.

2 aweks
Kepada yang bekerja kuat, yang memberi sumbangan, yang membantu/menolong, yang banyak cakap, yang tak banyak cakap, yang tak pergi, yang banyak complain, yang tak complaint, yang dapat banyak hadiah, yang tak dapat hadiah dan macam-macam ‘yang’ lagi diucapkan terima kasih, “Masak Gulai Buah Keras, Jangan Lupa Bayar Yuran RHAS”- Jumpa lagi tahun depan- Insha'Allah…….
Beca@Melaka town




CERITA 2

Group Photo

Pada 2 Oktober 2010, masih dalam mood Syawal@Raya aku berpeluang berkumpul dengan kawan-kawan dari Sekolah Menengah King Edward Vii, Taiping Batch 1991-1995 di Sup Kaww Kelana Jaya.
Lebih kurang 25 orang dapat berkumpul buat pertama kalinya setelah 15 tahun tak berjumpa. Macam-macam cerita. Ada yang bercerita dan ada yang mendengar saja. Tahniah kepada AJK sukarela yang menjayakan perjumpaan ini.

Kutipan RM60.00 seorang amat berbaloi dapat bawa pulang t-shirt dan barang-barang lain, yang penting perut pun kenyang malam tu. Tak lupa kepada penyedia venue pada kali ini, toke Supp Kaww sendiri salah sorang dari batch kami. Kehadiran wakil cikgu juga memeriahkan majlis. Semangat ‘Tiger” masih membara dalam diri semua orang yang cintakan sekolah. Jumpa lagi kalian di lain kesempatan “Magni,Nominis,Umbra”...... “under the Great Name/Shadow”..... Apa sumbangan anda kepada sekolah?


-See You When I See You -

No comments:

Post a Comment